стил
Бизнес обяда: етикет и стил
свързани теми
Най-важното: бизнес обядът не е просто събиране за похапване. Целта е да получите сделката, работата, повишението или да накарате началника да погледне на нещата от вашата гледна точка. Във всички случаи, ако оставите след себе си положително впечатление, това ще ви помогне да постигнете по-добре целите си. Използвайте тези препоръки за етикета на бизнес обяд, за да изгладите професионалния си стил.
Подходящият етикет за обяд:
- Изберете правилният ресторант за срещата. В повечето случаи по-тихата и спокойна атмосфера е по-благоприятна за бизнес от шумното обкръжение.
- Облечете се подходящо. Небрежното или неуместно облекло може да придаде погрешно впечатление и тон на срещата.
- Изберете маса, която е отдалечена от оживените пътеки, по които минават всички клиенти в ресторанта, и изберете за събеседника си място, от което да гледа към ресторанта, а не към стена.
- Пристигнете навреме!
- Използвайте подходящ етикет за ръкостискане. Изправете се, за да стиснете ръката на събеседника. Приложете уверено стискане и добър очен контакт. Когато сте в група, първо стиснете ръката на най-висшестоящия или на човека, който ви е поканил.
- Поставете салфетката в скута си веднага след като седнете. Когато ставате от масата по време на хранене, сложете салфетката от лявата си страна. Когато храненето свърши, сложете салфетката от дясно.
- Представете гостите един на друг, ако вие сте домакина.
- Подканете гостите да поръчат първи. Във всеки случай се уверете, че поръчвате умерено.
- Говорете с мек и все пак доловим глас.
- Бъдете добър слушател. Останете фокусирани. Ако се оглеждате или изглеждате все едно мислите за нещо друго, това създава впечатление на неучтивост и разсеяност.
- Яжте на малки хапки.
- Използвайте добър език на тялото. Добрата поза с лакти извън масата е и професионална, и показваща самоувереност.
- Поддържайте темата на разговора позитивна. Усмихвайте се на подходящите места и започнете с общи приказки или текущи събития. Запазете бизнес разговорите за по-късен етап от храненето или дори за кафето и десерта.
- Отнасяйте се с персонала в ресторанта с любезност и уважение. Това е показател колко добре се отнасяте с колегите и служителите си.
- Третирайте всеки потенциален проблем с обслужването или храната по изпълнен с достойнство начин. Това ще отрази как се справяте с подобни ситуации в работата си.
- Извинете се, ако трябва да напуснете масата.
- Трябва да знаете кой ще плати сметката. Обичайно това се прави от домакина. Предложете да платите своята половина, но не спорете за това. Ако вие сте домакин, направете предварителна уговорка със сервитьора да донесе сметката на вас.
- Завършете бизнес обяда с добро ръкостискане и позитивен коментар.
- Изпратете благодарствена бележка. Независимо дали сте била домакин или гост, една добре написана благодарствена бележка на следващия ден говори добре за бизнес отношението ви към отсрещната страна.
Какво да не правите по време на бизнес обяд:
- Не оставяйте чантата си на масата.
- Не поръчвайте най-скъпото нещо в менюто.
- Не поръчвайте неудобни за ядене храни (спагети, ребърца, охлюви).
- Не поръчвайте алкохол дори и домакинът ви да пие.
- Не започвайте да се храните преди да е сервирано на всички.
- Не дъвчете с отворена уста.
- Не сърбайте...
- 1
- 2
галерии
Facebook коментари